En porträttbild av Emma Wennerholm

Rapport från kommunfullmäktige 23-01-26

Rapport från Kommunfullmäktige 26 januari 2023

Innan kvällens möte började  bjöds vi på vacker musik som spelades av elever på fiol från Eric Ruuth Kulturhus. Eric Ruuth kulturhus ligger på Långgatan i centrala Höganäs och är det vi i folkmun kallar både den kommunala kulturskolan och en av de centrala fritidsgårdarna.

Vidare fick vi även innan mötet skulle börja information från Handelsplats Höganäs.

Denna kväll hade kommunfullmäktige få ärenden. På själva kommunfullmäktige var jag uppe i talarstolen och begärde ordet om att vad än man må tycka om kameraövervakning vid skola så är det viktigt att arbeta med det förbyggande och se över om det verkade var kamerorna som gör att det minskar med skadegörelse eller är det annat arbete som gör det.

Lika viktigt med resurser till skola och det förbyggande arbetet , något som även togs upp från Socialdemokraterna och Liberalerna.

Kan nämnas att denna dag var jag även med som ledamot i Kommunfullmäktige och Kommunstyrelsen på en hel utbildningsdag för förtroendevalda som brukar hållas vid ny mandatperiod.

Innehöll bland annat föreläsningar om Höganäs vision , kommunernas rötter – medeltid till framtid och fullmäktiges uppdrag , styrning, ledning, uppföljning och juridiken.