1 maj

Tillsammans gör vi skillnad – fira 1 maj med Vänsterpartiet Höganäs

Vi bjuder in alla1 maj 2016 som vill se ett samhälle där jobben är trygga, kvinnor och män är jämställda och där solidaritet och medmänsklighet är drivkraften i samhällsutvecklingen.

Vi bjuder in alla som vill se ett samhälle där jobben är trygga, kvinnor och män är jämställda och där solidaritet och medmänsklighet är drivkraften i samhällsutvecklingen.

Samling klockan 13.45 på Nymbergs plats utanför Höganäs Bibliotek

Tal och musik i Café Amanda, Höganäs Bibliotek klockan 14:30-16.00

Talare : Pål Brunnström och Emma Wennerholm

Pål Brunnström bor i Malmö och sitter i partistyrelsen för Vänsterpartiet. Han kommer att tala utifrån den övergripande parollen “Tillsammans gör vi skillnad”.

– Det är tillsammans vi kan vända det som beskrivs som ett problem, att många unga människor nu söker sig till Sverige, till en möjlighet. Tillsammans kan vi få fart på byggandet av bostäder till gamla och nya invånare, för bostadsbristen är inte något nytt fenomen. Tillsammans kan vi anställa fler i den vård och den skola som redan innan var i stort behov av mer personal. Tillsammans kan vi sätta stopp för skattesmitarna, de korrupta tjänstemännen och de som suger ut vinster ur välfärden, för att se till att pengarna istället används till det som de var avsedda för, säger Pål Brunnström.

Emma Wennerholm är gruppledare i Vänsterpartiet Höganäs, ordinarie ledamot i distriktsstyrelsen V Skåne, ersättare i regionfullmäktige och fackligt förtroendevald / aktiv i Kommunal och aktiv inom LO. Emma kommer att tala utifrån Gemensam välfärd utan privata vinstintressen och Gemensam välfärd av hög kvalitet och med goda arbetsvillkor med kommunalpolitiskt arbete i fokus.

– För oss i Vänsterpartiet är det viktigt att fira arbetarrörelsens högtidsdag i Höganäs. Politisk förändring startar alltid i det lokala. I Höganäs ökar sjukfrånvaron. Välfärden behöver ökade resurser för att ge de anställda goda arbetsvillkor, säger Emma Wennerholm, gruppledare för Vänsterpartiet Höganäs.