Årsmöte 2012-03-02

Vänsterpartiet Höganäs höll årsmöte fredagen den 2 mars. Daniel Mena, ordförande i Vänsterpartiet Helsingborg, agerade mötesordförande.

Emma Wennerholm valdes till ordförande och Mikael Nilsson valdes till kassör. Övriga som valdes in i styrelsen var Ralf Adin, Erik Edwardson, Gunilla Fruerlund och Inger Nilsson.

Årsmötet antog en verksamhetsplan för 2012 som ligger i linje med det strategidokument som Vänsterpartiets kongress antog.

Emma Wennerholm sa efter att ha omvalts till ordförande i Vänsterpartiet Höganäs:

– Vänsterpartiet har varit ett tydligt och aktivt oppositionsparti sedan valet 2010. Det var Vänsterpartiet som uppmärksammade det orimliga i att högeralliansen anställt en politisk sekreterare utan att det påverkade partistödet. Det är Vänsterpartiet som ihärdigast försvarar vår gemensamma välfärd mot högeralliansens privatiseringsplaner. Vi vill göra vad vi kan för att skapa bredast möjliga opposition mot högeralliansens planer på att privatisera 50 procent av kommunens verksamheter. Att vi fortfarande har kvar Kullagymnasiet i kommunal regi visar att en stark opinion kan vinna över kommunledningen.

– Vänsterpartiet ska bli större, starkare och bättre såväl organisatoriskt som politiskt. Höganäs behöver en kommunledning som vill utveckla de kommunala verksamheterna, inte privatisera dem. De anställda i Höganäs kommun förtjänar en politisk ledning som uppskattar dem istället för att låta ett ständigt privatiseringshot hänga över dem. Vi vill bidra till att Höganäs byter kommunledning och politik 2014.

….

Helsingborgs Dagblad uppmärksammar vårt årsmöte.