Givande samtal med väljarna

IMG_3866

Idag inledde Vänsterpartiet Höganäs kampanjen “Samtal med väljarna“. Vi samtalade med förbipasserande på Köpmansgatan under en knapp timme.

De lokalpolitiska frågor som framstod som viktigast utifrån dessa samtal var att höganäsarna vill se ett levande centrum med affärer. Särskilt saknas centrala livsmedelsbutiker. Av de vi talade med sa också flera att de inte vill att det byggs något höghus i hamnområdet. Höganäs småskalighet framhölls som värd att bevara.

Även andra lokala frågor togs upp, till exempel behovet av billiga bostäder, jobb, bättre tillgänglighet, skolan samt barn- och äldreomsorgen.

Rikspolitiska frågor som nämndes var att partier med visioner för framtiden behövs, att Sverige ska stå utanför euron, det för pensionärer orättvisa skattesystemet, utbildning, jobb och äldreomsorg.

Det snöade och var kallt i Höganäs idag, men samtalen var roliga och givande. De flesta vi mötte var glada och positiva inför en stunds samtal om Höganäs och Sveriges framtid.

Våra samtal med väljarna uppmärksammas på Vänsterpartiets rikshemsida.