Faktum kvarstår – svar till Ulf Molin

Ulf Molin svarade på vår insändare “Höganäs knappast en klimatkommun”. Ulf Molins svar publicerades i Helsingborgs Dagblad 2010-08-03 under rubriken “God miljöplan utifrån förutsättningarna”.

Här vårt svar till Ulf Molin:

Med all respekt för de exempel på Höganäs kommuns miljö- och klimatarbete som Ulf Molin ger i sitt svar till vår insändare, men faktum kvarstår: Höganäs har inte lyckats få alltför framskjutna placeringar i Naturskyddsföreningens och Miljöaktuellts rankningar av kommunernas miljöarbete. En anledning kan vara att de av högerstyret i kommunen inte tillmäts samma betydelse som Svenskt Näringslivs årliga rankning av det de kallar “företagsklimat”. Ulf Molin menar att man bör ta hänsyn till vilka “förutsättningar” kommunen har när man bedömer dess miljö- och klimatarbete. Menar Ulf Molin att Höganäs har sämre förutsättningar än andra kommuner att bedriva ett effektivt miljö- och klimatarbete?

Insändare publicerad i Helsingborgs Dagblad 2010-08-07 under rubriken “Miljöarbetet lyckas ändå inte”.